Egy év alatt a negyedére esett vissza a Magyar Suzuki nyeresége
Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.
Magyarországról jó eladási számokat kapott a Suzuki, külföldről viszont sokkal kevesebb pénz érkezett be.
Itt, Európában már csak hibrideket forgalmaznak.
A kecskeméti Mercedes-üzem egy hónapos leállásának hírére utánajártunk, milyen hosszú termelési szünetet tart a több magyarországi autógyár.
Mint ahogy a szörfdeszkán az első alkalommal, kezdő vállalkozóként is nehéz talpon maradni. Ám egy valódi küldetéstudattal rendelkező hullámlovas akkor is újra és újra felkapaszkodik a deszkára, ha hullámok összecsapnak a feje fölött. Varga Gáborral, a Surf Core alapítójával, nem mellesleg huszonötszörös magyar szörfbajnokkal beszélgettünk az indulásról, az útkeresésről, szenvedélyről és sikerekről.
Megőrizte piacvezető pozícióját, és európai piacain jelentős növekedést tudott elkönyvelni a Magyar Suzuki Zrt., amelynek vezetői a 2023-as eredményről beszéltek.
A japán márka hazánkban rendkívül népszerű kompakt városi SUV-ja eredetileg kifejezetten terepezésre szánt autóként látta meg a napvilágot. Lássuk, hogyan fejlődött ki a Suzuki Vitara mostani formája, négy generáción át.
Mi kell ahhoz, hogy az üzemeltetője és a használója is egyformán elégedett legyen egy céges autóval? Fehér Tamással, a Colas magyarországi cégcsoportjának flottavezetőjével beszélgettünk
Az üzleti sikertörténetekből mindannyian sokat tanulhatunk. A szereplők küzdelmeiben sok esetben a saját megpróbáltatásainkat látjuk viszont, és inspirációt találhatunk a nehéz helyzetekre adott sajátos megoldásaikban. Mai történetünkben a vállalati cégautók finanszírozásának, flottakezelésének vidékére indulunk, és egy 2005 óta működő, független, magyar tulajdonú vállalattal, a FleetConcepttel ismerkedünk meg. Szultanov Dáviddal, az alapító tulajdonossal beszélgettünk.
Egy többgenerációs családi cégcsoport vezetőjeként jó rálátás nyílik a hazai autópiaci és autóhasználati trendekre. Dr. Barta Anitát többek között ezek alakulásáról, nagy-, és kisvállalkozások flottahasználati szokásairól és a fenntarthatóságról kérdeztük.
35 éve gyártják, ez már a negyedik generáció, és még mindig ez a japán autógyártó egyik legnépszerűbb modellje. Most a különleges, limitált szériás Vitara-modellt teszteltük: lássuk, mit tud a kisterepjáróból lett crossover SUV!
A Magyarországon is rendkívül népszerű szubkompakt crossover SUV sokoldalúságát mi sem bizonyíthatná jobban, mint a tény, hogy hányféle terepen képes helytállni, a várostól az úttalan utakig. Az 1988-ban bemutatott Vitara idén ünnepli megjelenésének 35. jubileumát, így ebből az alkalomból összegyűjtöttük az immár a negyedik generációjánál járó stílusos modell legkülönlegesebb változatait.
35 év hosszú idő, azonban az autóiparban szinte valóságos örökkévalóságnak számít, különösen akkor, ha egy-egy modellről van szó. Azok a típusok, amelyeket ennyi időn át gyártanak, egyet jelentenek azzal, hogy rendkívül népszerű, megbízható és praktikus autókról van szó. A Suzuki második legrégebb óta gyártott modellje eredetileg terepjárónak indult, de városi crossoverként tudott kiteljesedni: ez a Vitara történetének első része.
Több konstrukció is létezik azon kis- és középvállalkozások (kkv) számára, amelyek egy vagy több autót szeretnének lízingelni, azaz nem azonnal megvásárolni azokat a kereskedőtől, kifizetve a teljes vételárat. Penz Tamás, a Merkantil Bank flottaüzletágának vezetője, a Merkantil Bérlet Kft. ügyvezető igazgatója segít eligazodni abban, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni az egyes lízingfajták kiválasztásánál.
3 perc 47 másodperc: ennyi idő alatt érte el a 102 méteres mélységet első magyarként Korok Fatima szabadtüdős mélymerülő világbajnok. De milyen érzés megtapasztalni azt a különleges, víz alatti univerzumot, ahol körbeölel a kékség? Milyen az, amikor szabadesésben "zuhan" valaki lefelé? Egy borongós őszi napon követtük végig Fatima egy napját.
Határozott elképzelései voltak azzal kapcsolatban, hogy milyen autót szeretne. Jól kellett teljesítenie városban, de a hosszabb, akár több száz kilométeres távokat is könnyedén kellett vennie. Sok más márka és egy másik Suzuki-modell után Purger Zoltán egy Vitarát választott idén májusban. Azóta lassan 50 ezer kilométert tett az autóba. Arról mesélt nekünk, miért így választott, és milyenek a tapasztalatai a Suzuki mára már ikonikussá vált modelljével kapcsolatban.
Egyáltalán nem ritka, hogy vezetés közben egy megkülönböztető jelzést használó jármű keresztezi utunkat. De vajon hányan tudják azt, hogy ilyenkor mi a teendő, és valóban sikerül-e úgy reagálni, hogy azzal ne hátráltassuk a segítségnyújtókat munkájukban?
Hogyan lehet 600 autós nagyvállalati flottát eredményesen üzemeltetni a covid, az ukrajnai háború, és a megváltozott gazdasági körülmények ellenére is? Fehér Tamással, a Colas magyarországi cégcsoportjának flottavezetőjével beszélgettünk.
129 ezer legyártott és közel ennyi eladott autóval 2 milliárd euró fölé nőtt a Magyar Suzuki árbevétele, a nyereség azonban felére csökkent. A vállalat idén felgyorsítja a gyártást, cél a 3 milliárd eurós árbevétel megközelítése. Az esztergomi gyárban már indiai és Fülöp-szigeteki munkavállalók is dolgoznak.
A Mercedes, az Audi és az Opel magyarországi gyára is növelte a profitját 2021-hez képest, a Suzuki-gyár nem, de még az is bőven pluszban maradt. A béremelésekre az Audinál költötték a legtöbbet, ott már egymillió forint fölötti volt az átlagos bérköltség.